Chcete mít pevnou postavu? Cvičte core!

Povolené svaly, shrbená záda. Nechcete ve stáří skončit přesně takhle? Pokud ne, pak se snažte něco dělat i v mládí. Cvičte. Uvidíte, že tím posílíte svaly a zpevníte je. Především hluboké vnitřní svalstvo, tzv. Core, jenž obepíná páteř, zodpovídá za držení a pevnost vašeho těla. V tomto směru nejvíce pomáhá právě tento tělocvik.

Stačí 20 minut denně

Všechno je jenom na vás. Nečekejte, že vás někdo bude ujišťovat, že to máte udělat a že to opravdu funguje. Sami to zkuste. Najděte si každý den chvíli na pár kliků, dřepů. Nečekejte ovšem, že se něco na vaší postavě změní za pouhá tři cvičení. Trvá to samozřejmě mnohem déle. Ale pokud se budete cvičení věnovat pravidelně, třeba každý den 20 minut, výsledky se dostaví brzy. Nesmí vás odradit, že vás po prvním dni budou bolet svaly, protože nejste trénovaní a tělu nějakou dobu trvá, než si zvykne na novou zátěž. Uvidíte ale, že vaše snaha brzy bude mít efekt.

Výsledky vás potěší

Proč cvičit právě tímto způsobem? Jednoduše proto, že je to časově nenáročné. Cviky lze provádět doslova kdykoli a kdekoli. Neplatíte za fitko. Nejste ničím limitováni. Navíc cvičíte velmi efektivně, protože posilujete přímo Core, tedy hluboký stabilizační systém vašeho těla. Právě on má na starosti správné držení vašeho těla, zpevnění zad a břicha zevnitř. Jdete do toho s tím, že si zlepšíte fyzickou kondici přímo od základů a formování postavy z toho vyplývá. Nemůžete se přetrénovat, protože nejdete přes svůj limit. Když to ale budete v posilovně rvát násilím s činkami, k přetrénování jedné skupiny svalů může dojít poměrně snadno. Jak cvičit? Cviků je celá řada. Začněte třeba klasickými kliky či dřepy. Dělejte je v sériích, postupně si můžete přidávat počet opakování. A motivace? Vaše krok za krokem pevnější a hezčí tělo je tím nejlepším motorem.